Projectinformatie | Begrotingsinformatie | Uitvoeringsinformatie | Toelichting | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projectnaam | Sub- categorie | Jaar van autorisatie investerings- krediet | geautori- seerde uitgaven t/m Begr 2016 | wijzi- gingen jaar 2016 | Actuele stand 2016 | Begrote uitgaven 2017 | Totaal geautoris. uitgaven | Jaar waarin project gestart is | Totaal gereali- seerde uitgaven t/m 2015 | Restant investerings- krediet | Verwachte uitgaven in 2016 | Verwachte uitgaven in 2017 | Verwachte uitgaven in 2018 | Verwachte uitgaven in 2019 | Verwachte uitgaven in 2020 | Verwachte uitgaven in 2021 | Verwachte uitgaven na 2021 | Verwacht jaar van oplevering project | |||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen categorie A | |||||||||||||||||||||||||||||
Hoofdfietsroutes, inclusief filevrij aanvullend | Fiets | 2011 / 2014 | 24.446 | 24.446 | 24.446 | 2010 | 19.016 | 5.430 | 1.760 | 1.530 | 1.400 | 2018 | Onderbesteding wordt ingezet voor Cremerstraat, Correctie kosten oude jaren omdat de kosten van gedragscampagnes op de Gebruiker Centraal thuis horen | ||||||||||||||||
Doorfietsroute (Amendement A 83) | Fiets | 2014 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2014 | 308 | 692 | 940 | 492 | 2017 | Meerkosten tlv hoofdfietsroutes | |||||||||||||||||
Fietsverbinding Uithof-Nieuwegein (tussen de rails) | Fiets | 2010 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 2010 | 4.437 | 563 | 100 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016. We verwachten een onderbesteding | ||||||||||||||||||
Herenroute Fietsroute | Fiets | 2012 | 2.250 | 2.250 | 850 | 3.100 | 2012 | 2.006 | 1.094 | 380 | 571 | 143 | 2017 | Werkelijke kosten zijn hoger, maar er zitten ook bijdragen in vanuit EIF en stedelijke ontwikkeling | |||||||||||||||
Dafne Schippersbrug | Fiets | 2013 | 23.271 | 23.271 | 23.271 | 2005 | 11.797 | 11.474 | 5.000 | 4.500 | 2017 | We verwachten een voordeel van 2 miljoen ivm aanbestedingsvoordeel en BTW-voordeel | |||||||||||||||||
Rabo Fietsbrug POS | Fiets | 2014 | 6.500 | 6.500 | 6.500 | 2014 | 5.500 | 1.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.000 | 2023 | Na realisatie trappen naar perrons | ||||||||||||
Amendement 30 Fietspad Langs het Spoor | Fiets | 2014 | 1.650 | 1.650 | 1.650 | 2014 | 650 | 1.000 | 700 | 300 | 2018 | ||||||||||||||||||
Invoering leenfietsen | Fiets | 2012 / 2014 | 4.111 | 4.111 | 4.111 | 2012 | 355 | 3.756 | 500 | 500 | 2018 | We verwachten een voordeel van 2,7 op Verder | |||||||||||||||||
Fietsparkeren binnenstad | Fiets | 2010 / 2014 | 8.097 | 8.097 | 8.097 | 2010 | 2.612 | 5.485 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 2.485 | 2024 | Project exploitiekosten voor 10 jaar | ||||||||||||
Tijdelijke fietsenstalling Smakkelaarsveld | Fiets | 2013 | 4.300 | 4.300 | 4.300 | 2013 | 1.301 | 2.999 | 2.399 | 2016 | Ivm met scopewijziging en extra bijdrage RUVV verwachten we 0,6 miljoen voordeel. Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||||||
Fietsparkeren business case OVT | Fiets | 2013 | 16.183 | 16.183 | 16.183 | 2013 | 13.883 | 2.300 | 2.300 | 2016 | Betreft rijksbijdrage Beter Benutten aan het programma stedelijk ontwikkeling | ||||||||||||||||||
Fietsparkeren business case OVT pilot | Fiets | 2013 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2013 | 944 | 256 | 256 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||||||
Fietsparkeren business case OVT na pilot | Fiets | 2016 | 0 | 3.500 | 3.500 | 3.500 | 2016 | 3.500 | 400 | 900 | 1.000 | 1.200 | 2020 | ||||||||||||||||
Fietsparkeren Utrecht Centrum (kruisvaartstalling en FRIS) | Fiets | 2016 | 820 | 820 | 820 | 2016 | 820 | 524 | 296 | 2017 | |||||||||||||||||||
Verbeteren as van Berlage fietspaden op Egmondkade en van Hoornekade | Fiets | 2015 | 3.833 | 3.833 | 3.833 | 2013 | 893 | 2.940 | 2.540 | 400 | 2017 | ||||||||||||||||||
Projecten Stationsgebied en Leidsche Rijn | Fiets | 2015 | 7.000 | 7.000 | 7.000 | 2015 | 6.993 | 7 | 2017 | FES-middelen eindverantwoording in 2016 | |||||||||||||||||||
Brommers naar de rijbaan | Fiets | 2015 | 400 | 75 | 475 | 475 | 2015 | 54 | 421 | 447 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016, we verwachten een klein tekort | |||||||||||||||||
Doorfietsroute Oosterspoorbaan | Fiets | 2015 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 2015 | 363 | 1.137 | 1.000 | 137 | 2017 | Extra bijdragen vanuit REO en Uithoflijn | |||||||||||||||||
Doorfietsroute Vechtroute fase 1 en 2 | Fiets | 2015 | 1.000 | 1.000 | 2.200 | 3.200 | 2015 | 88 | 3.112 | 800 | 1.812 | 500 | 2017 | ||||||||||||||||
Doorfietsroute om de binnenstad Oost Tolsteeg Maliesingel | Fiets | 2015 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 2015 | 0 | 1.500 | 1.158 | 342 | 2017 | ||||||||||||||||||
Doorfietsroute om de binnenstad Oost resterend tracé | Fiets | 2016 | 150 | 150 | 2.159 | 2.309 | 2016 | 0 | 2.309 | 507 | 1.571 | 231 | 2018 | ||||||||||||||||
Doorfietsroute langs spoor CS- A'dam | Fiets | 2016 | 150 | 150 | 5.050 | 5.200 | 2016 | 0 | 5.200 | 300 | 200 | 1.000 | 3.700 | 2019 | |||||||||||||||
Doorfietsroute Elektronweg Reactorweg | Fiets | 2016 | 0 | 0 | 1.200 | 1.200 | 2016 | 0 | 1.200 | 100 | 1.100 | 2018 | |||||||||||||||||
Doorfietsroute Overvecht- uithof | Fiets | 2016 | 628 | 628 | 1.898 | 2.526 | 2016 | 0 | 2.526 | 517 | 909 | 1.100 | 2018 | ||||||||||||||||
Doorfietsroute 4 Noordelijke singelring | Fiets | 2016 | 50 | 50 | 3.450 | 3.500 | 2016 | 0 | 3.500 | 50 | 200 | 1.750 | 1.050 | 450 | 2020 | ||||||||||||||
Kwaliteit Fietsroutes Station | Fiets | 2014 | 2.500 | 2.500 | 2.500 | 2014 | 1.455 | 1.045 | 600 | 445 | 2017 | ||||||||||||||||||
Fietsimpuls | Fiets | 2015 | 262 | 262 | 262 | 2015 | 0 | 262 | 157 | 105 | 2016 | ||||||||||||||||||
E-bike | Fiets | 2015 | 175 | 175 | 175 | 2015 | 0 | 175 | 105 | 70 | 2017 | ||||||||||||||||||
Actieplan voetgangers | Fiets | 2015 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 11 | 989 | 200 | 200 | 200 | 200 | 189 | 2020 | Correctie over 2015 | ||||||||||||||
Verplichte bijdrage projectmanagement Beter Benutten Vervolg | Fiets | 2015 | 600 | 600 | 600 | 2015 | 68 | 532 | 150 | 150 | 150 | 82 | 2018 | ||||||||||||||||
Subtotaal Fiets | 119.576 | 3.575 | 123.151 | 16.807 | 139.958 | 72.734 | 67.224 | 24.390 | 17.230 | 7.974 | 6.732 | 1.139 | 500 | 3.485 |
HOV Leidsche Rijn | OV | 2002/2011 | 15.113 | 15.113 | 15.113 | 2002 | 4.431 | 10.682 | 3.500 | 7.182 | 2017 | ||||||||||||||
HOV bestaande stad Dichterswijk Z90 | OV | 2005 | 14.009 | -4.722 | 9.287 | 9.287 | 2005 | 1.704 | 7.583 | 1.517 | 3.033 | 3.033 | 2020 | In MPB 2016 is besloten tot activering | |||||||||||
HOV bestaande stad Transwijk Z80 | OV | 2011 / 2014 | 53.900 | 8.222 | 62.122 | 62.122 | 2011 | 4.753 | 57.369 | 5.597 | 15.000 | 15.000 | 21.772 | 2019 | |||||||||||
Randstadspoor | OV | 2002 | 11.356 | 11.356 | 340 | 11.696 | 2003 | 8.620 | 3.076 | 1.000 | 1.000 | 1.076 | 2018 | ||||||||||||
OV Overvecht, inclusief Jacobsstraat | OV | 2011 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 2010 | 2.763 | 237 | 180 | 57 | 2017 | ||||||||||||||
De Uithoflijn tram (onderbouw, randvoorwaardelijke projecten, Cranenborgh) | OV | 2006 / 2014 | 139.061 | 139.061 | 139.061 | 2006 | 115.065 | 23.996 | 3.000 | 15.058 | 5.938 | 2018 | |||||||||||||
Dichtersbaan (Busbaan Kruisvaart) | OV | 2013 | 18.000 | 18.000 | 18.000 | 2013 | 8.447 | 9.553 | 1.800 | 753 | 2017 | We verwachten een onderbesteding van 7 miljoen op provinciale middelen | |||||||||||||
Westtangent, inclusief Tangentlijn 10 | OV | 2010/2013 | 18.000 | -4.388 | 13.612 | 13.612 | 2011 | 8.111 | 5.501 | 600 | 4.901 | 2017 | |||||||||||||
Studiekosten OV MIRT | OV | 2015 | 85 | 85 | 85 | 2015 | 20 | 65 | 40 | 25 | 2017 | ||||||||||||||
Verkennen en benutten OV alternatieven USP en UC | OV | 2015 | 700 | 700 | 2.500 | 3.200 | 2015 | 45 | 3.155 | 600 | 2.000 | 555 | 2018 | ||||||||||||
Directe fietsverbinding tussen Station Leidsche Rijn Centrum en Industrieterrein Lage Weide | OV | 2015 | 350 | 350 | 350 | 2015 | 0 | 350 | 210 | 140 | 2020 | ||||||||||||||
Fietsparkeervoorzieningen station Overvecht aan de kant van Tuindorp | OV | 2015 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 9 | 91 | 0 | 0 | 50 | 41 | 2020 | ||||||||||||
Fiets- (sternet) en voetgangersvoorzieningen en kiss and ride strook (OV knooppunt) station Zuilen | OV | 2015 | 500 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 500 | 0 | 0 | 250 | 250 | 2020 | ||||||||||||
Fiets- (sternet) en voetgangersvoorzieningen (OV knooppunt) station Lunetten | OV | 2015 | 500 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 500 | 0 | 0 | 250 | 250 | 2020 | ||||||||||||
Verbeteren fietsenstalling bij station Terwijde | OV | 2015 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 100 | 0 | 0 | 50 | 50 | 2020 | ||||||||||||
Verbeteren bereikbaarheid fiets en voetgangers station Vleuten o.a. (fietspad Vleuterweide – station Vleuten) | OV | 2015 | 800 | 800 | 800 | 2015 | 0 | 800 | 400 | 400 | 2020 | ||||||||||||||
Voorzieningen station Overvecht | OV | 2015 | 830 | 830 | 830 | 2015 | 0 | 830 | 415 | 415 | 2020 | ||||||||||||||
Integrale aanpak Vondellaan | OV | 2014 | 800 | 800 | 800 | 2014 | 0 | 800 | 0 | 0 | 160 | 640 | 2020 | ||||||||||||
Bereikbaarheid station via Oosterkade en Westerkade (25%) | OV | 2015 | 1.000 | 1.000 | 3.000 | 4.000 | 2015 | 15 | 3.985 | 985 | 1.000 | 2.000 | 2020 | ||||||||||||
Toegang trap/lift station Leidsche Rijn vanuit het busstation | OV | 2015 | 870 | 870 | 870 | 2015 | 0 | 870 | 522 | 174 | 174 | 2020 | |||||||||||||
handhaving taxikeurmerk | OV | 2015 | 250 | 250 | 250 | 2015 | 23 | 227 | 50 | 50 | 50 | 50 | 27 | 2019 | |||||||||||
investeringen taxistandplaatsen | OV | 2015 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 2 | 98 | 98 | 2017 | |||||||||||||||
Toegankelijkheid bushaltes | OV | 2016 | 0 | 500 | 500 | 500 | 2016 | 500 | 50 | 250 | 200 | 2017 | |||||||||||||
OV-inframaatregelen n.a.v. vervoersplan | Bh / OV | 2016 | 0 | 200 | 200 | 200 | 2016 | 200 | 20 | 100 | 80 | 2017 | |||||||||||||
Subtotaal Openbaar vervoer | 279.424 | -188 | 279.236 | 5.840 | 285.076 | 154.008 | 131.068 | 20.584 | 51.538 | 28.866 | 23.053 | 27 | 0 | 0 | |||||||||||
Bereikbaarheid Stationsgebied | Auto | 2006 | 20.020 | 20.020 | 20.020 | 2006 | 6.041 | 13.979 | 2.400 | 4.800 | 4.800 | 1.979 | 2020 | Kasritme is gebasserd op vastgestelde werkzaamheden in nota van uitgangspunten. In MPB 2016 is besloten tot activering van Zijstweg | |||||||||||
Inpassing Nouw Leidsche Rijn Centrum | Auto | 2013 | 7.426 | 7.426 | 7.426 | 2014 | 772 | 6.654 | 2.000 | 4.654 | 2018 | ||||||||||||||
Risico Nadeelcompensatie en planschade | Auto | 2008 | 500 | 500 | 500 | 2008 | 137 | 363 | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 | 38 | 2020 | ||||||||||
Invoering Parkeer Reizigers Informatiesysteem | Auto | 2013 / 2014 | 1.840 | -400 | 1.440 | 1.440 | 2013 | 767 | 673 | 300 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016. Overschot betreft rijksmiddelen. Gemeentelijk geld is al geherprogrammeerd in 2015. | |||||||||||||
Wegnummer- en informatiesysteem | Auto | 2011 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 2011 | 24 | 1.476 | 0 | 1.476 | 2016 | Planning is naar achter geschoven | |||||||||||||
Groene golf Cartesiusweg | Auto | 2016 | 0 | 150 | 150 | 150 | 2016 | 0 | 150 | 150 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | |||||||||||||
Knips / maatregelen Monicabrug | Auto | 2012 | 7.480 | 7.480 | 7.480 | 2013 | 7.480 | 0 | 2015 | Eindverantwoording in SISA-bijlage 2016 | |||||||||||||||
Integrale aanpak NRU | Auto | 2012 | 5.100 | 10.000 | 15.100 | 15.100 | 2012 | 3.902 | 11.198 | 2.800 | 2.800 | 2.800 | 2.800 | 2020 | |||||||||||
Herinrichting 't Goylaan | Auto | 2015 | 6.129 | 6.129 | 6.129 | 2015 | 717 | 5.412 | 3.788 | 1.624 | 2016 | ||||||||||||||
Binnenstedelijke verbindingsweg Socrateslaan Beneluxlaan Oost | Auto | 2016 | 150 | 150 | 4.850 | 5.000 | 2016 | 0 | 5.000 | 150 | 850 | 2.000 | 2.000 | 2010 | |||||||||||
Planstudie ring Utrecht 2015 en 2016 (voorlopige raming) | Auto | 2015 | 678 | 678 | 678 | 2015 | 355 | 323 | 323 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Maatregelen alternatief knip Maarssenseweg | Auto | 2015 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2015 | 13 | 1.187 | 600 | 587 | 2017 | ||||||||||||||
Oversteekbaarheid Eykmanlaan | Auto | 2015 | 150 | 150 | 959 | 1.109 | 2016 | 1.008 | 1.008 | 2017 | |||||||||||||||
Slimme kruisingen | Auto | 2015 | 600 | 600 | 600 | 2015 | 0 | 600 | 360 | 240 | 2017 | ||||||||||||||
Subtotaal Auto | 52.773 | 9.750 | 62.523 | 5.809 | 68.332 | 50.952 | 48.023 | 13.944 | 17.096 | 9.665 | 6.844 | 65 | 38 | 0 | |||||||||||
P&R De Erven | P&R | 2013 | 211 | 211 | 211 | 2012 | 0 | 211 | 211 | 2017 | |||||||||||||||
Voorbereiding P&R Leidsche Rijn Centrum | P&R | 2011 | 450 | 450 | 450 | 2011 | 236 | 214 | 96 | 118 | 2017 | Uitvoering door BNT, autorisatie regelen vanuit programma stedelijke ontwikkeling | |||||||||||||
Subtotaal Park & Ride | 661 | 0 | 661 | 0 | 661 | 2.110 | 425 | 307 | 118 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Slimme Routes Slimme Regelingen (doseren aan de randen van de stad) | LK & GV | 2013 | 400 | 200 | 600 | 600 | 2013 | 179 | 421 | 421 | 2016 | Project afsluiten bij jaarrekening 2016 | |||||||||||||
Actieplan goederenvervoer | LK & GV | 2011 | 4.253 | 4.253 | 4.253 | 2011 | 2.176 | 2.077 | 949 | 318 | 241 | 2018 | Lager budget door lagere bijdrage Bouwlogistiek Beter Benutten\ | ||||||||||||
Stadsdistributie Stop & Drop | LK & GV | 2015 | 663 | 663 | 663 | 2015 | 44 | 619 | 256 | 200 | 2016 | Beter Benutten project. Bijdragen derden lopen niet via GU | |||||||||||||
Laad- en losplaatsgebruik | LK & GV | 2015 | 68 | 68 | 68 | 2015 | 0 | 68 | 30 | 20 | 2016 | Beter Benutten project. Bijdragen derden lopen niet via GU | |||||||||||||
Logistiek Ontkoppelpunt | LK & GV | 2015 | 620 | 620 | 620 | 2015 | 0 | 620 | 377 | 130 | 2017 | Beter Benutten project. Bijdragen derden lopen niet via GU | |||||||||||||
Truckspotting | LK & GV | 2015 | 273 | 273 | 273 | 2015 | 0 | 273 | 70 | 80 | 73 | 2018 | Beter Benutten project. Bijdragen derden lopen niet via GU | ||||||||||||
Actieplan schoon vervoer t/m 2015 | LK & GV | 2011 | 6.493 | 1.888 | 8.381 | 8.381 | 2011 | 8.368 | 13 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Electrisch Vervoer (ASV) vanaf 2015 | LK & GV | 2016 | 0 | 4.757 | 4.757 | 4.757 | 2016 | 1.855 | 2.902 | 1.261 | 1.000 | 641 | 2020 | ||||||||||||
Schone bussen | LK & GV | 2015 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2015 | 0 | 2.000 | 2.000 | 2016 | |||||||||||||||
Milieuzones en subsidies vanaf 2015 | LK & GV | 2015 | 9.365 | -5.672 | 3.693 | 3.693 | 2015 | 1.675 | 2.018 | 718 | 451 | 283 | 283 | 283 | 2020 | ||||||||||
Verschonen eigen wagenpark vanaf 2015 | LK & GV | 2010 | 1.178 | -678 | 500 | 500 | 2010 | 12 | 488 | 48 | 110 | 110 | 110 | 110 | 2020 | ||||||||||
Stimuleren deelgebruik auto's | LK & GV | 2013 | 2.000 | -1.193 | 807 | 807 | 2013 | 205 | 602 | 90 | 90 | 2020 | Alleen kasritme opgenomen voor vrij gegeven bedrag vanuit VERDER | ||||||||||||
Stimuleren schoon vrachtverkeer Euro VI | LK & GV | 2013 | 302 | -245 | 57 | -57 | 0 | 2013 | 0 | 0 | 2016 | Project is geherprogrammeerd bij MPB 2016 | |||||||||||||
Milieuzonering vracht (Milieuzonering en stedelijk gebied) | LK & GV | 2007 / 2014 | 1.590 | 1.590 | 1.590 | 2007 | 1.433 | 157 | 157 | 2017 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Actieplan De gebruiker centraal (van het Mobiliteitsmanagement, Communicatie en gedragscampagne) | LK & GV | 2010 | 6.120 | 6.120 | 6.120 | 2010 | 4.030 | 2.090 | 1.478 | 612 | 2017 | ||||||||||||||
De gebruiker Centraal Vervolg 2016-2017 | LK & GV | 2016 | 0 | 2.001 | 2.001 | 2.001 | 2016 | 2.001 | 500 | 1.000 | 501 | 2017 | Deel van de financiële afwikkeling zal in 2018 plaats vinden | ||||||||||||
Scholen aanpak (DGC) | LK & GV | 2016 | 0 | 346 | 346 | 346 | 2016 | 346 | 87 | 173 | 87 | 2017 | Deel van de financiële afwikkeling zal in 2018 plaats vinden | ||||||||||||
Spitsmijdende bedrijven (DGC) | LK & GV | 2016 | 0 | 282 | 282 | 282 | 2016 | 282 | 71 | 141 | 71 | 2017 | Deel van de financiële afwikkeling zal in 2018 plaats vinden | ||||||||||||
Publiekstrekkers en evenementen | LK & GV | 2015 | 150 | 150 | 150 | 2015 | 0 | 150 | 90 | 60 | 2017 | ||||||||||||||
Pak het moment | LK & GV | 2015 | 70 | 27 | 97 | 97 | 2015 | 0 | 97 | 58 | 39 | 2017 | |||||||||||||
Ontwikkeling reisadvies | LK & GV | 2015 | 166 | 166 | 166 | 2015 | 0 | 166 | 100 | 66 | 2017 | ||||||||||||||
banden op spanning P&R locaties | LK & GV | 2012 | 100 | 100 | 100 | 2012 | 69 | 31 | 31 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Luchtmaatregelen groene buffer | LK & GV | 2012 | 542 | 542 | 542 | 2012 | 185 | 357 | 250 | 107 | 2017 | ||||||||||||||
Meetnet Luchtkwaliteit | LK & GV | 2013 / 2014 | 1.050 | 1.050 | 1.050 | 2010 | 506 | 544 | 173 | 150 | 150 | 71 | 2018 | ||||||||||||
Afstemming RWS (schermen) en BRU (bussen) | LK & GV | 2014 | 250 | -250 | 0 | 0 | 2014 | 0 | 0 | 2016 | Project is geherprogrammeerd bij MPB 2016 | ||||||||||||||
Vervangen dieselaggregaten door aansluitpunten | LK & GV | 2015 | 750 | 750 | 750 | 2015 | 0 | 750 | 525 | 225 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | |||||||||||||
Gevoelige bestemmingen scholen | LK & GV | 2015 | 1.952 | 1.952 | 1.952 | 2015 | 0 | 1.952 | 452 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016. Onderbesteding NSL herprogrammeren. | ||||||||||||||
Programmakosten en organisatiekosten NSL | LK & GV | 2014 | 1.293 | 1.293 | 1.293 | 2014 | 1.083 | 210 | 210 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Monitoring en onderzoekskosten | LK & GV | 2012 | 8.750 | 8.750 | 8.750 | 2012 | 6.009 | 2.741 | 600 | 600 | 600 | 600 | 341 | 2020 | |||||||||||
Proof of Concept | Bh Luchtkw. | 2015 | 2.248 | 2.248 | 2.248 | 2015 | 111 | 2.137 | 767 | 730 | 640 | 2019 | |||||||||||||
Subtotaal Duurzaam Vervoer | 52.646 | 1.463 | 54.109 | -57 | 54.052 | 60.406 | 27.941 | 26.111 | 11.768 | 6.302 | 3.396 | 1.064 | 734 | 0 | 0 |
Parkeerplaats Mariaplaats | Parkeren | 2014 | 507 | 507 | 507 | 2014 | 30 | 477 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 297 | 2034 | Bijdrage aan de parkeerexploitatie gedurende 20 jaar | ||||||||
Uitbreiding betaald parkeren 2015 | Parkeren | 2015 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2015 | 0 | 1.200 | 300 | 300 | 300 | 300 | 2019 | ||||||||||||
Subtotaal Parkeren | 1.707 | 0 | 1.707 | 0 | 1.707 | 12.936 | 1.677 | 330 | 330 | 330 | 330 | 30 | 30 | 297 | |||||||||||
Actieplan Verkeersveiligheid | V.Veiligh. | 2015 | 1.250 | 1.250 | 3.750 | 5.000 | 2015 | 0 | 5.000 | 800 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 600 | 2020 | ||||||||||
Aanpak knelpunten verkeersveiligheid | V.Veiligh. | 2012 | 4.918 | 4.918 | 4.918 | 2012 | 3.676 | 1.242 | 1.062 | 180 | 2017 | ||||||||||||||
Maatregelen verkeersveiligheid busbaan Vleuterweide | V.Veiligh. | 2015 | 275 | 275 | 1.250 | 1.525 | 2015 | 0 | 1.525 | 700 | 825 | 2017 | |||||||||||||
Maatregelen Kapteynlaan | V.Veiligh. | 2015 | 700 | 500 | 1.200 | 1.200 | 2016 | 172 | 1.028 | 850 | 178 | 2017 | |||||||||||||
Onderhouden Utrechts Veiligheids Label (incl A37 behoud verkeerstuinen) | V.Veiligh. | 2012 / 2014 | 350 | 350 | 350 | 2013 | 110 | 240 | 100 | 140 | 2017 | ||||||||||||||
Hinderplanning 2012 en 2013 | V.Veiligh. | 2013 | 290 | 290 | 290 | 2013 | 184 | 106 | 106 | 0 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | |||||||||||||
Amendement A40 Optimaliseren VRI's | V.Veiligh. | 2013 | 750 | 750 | 750 | 2013 | 532 | 218 | 150 | 68 | 2017 | ||||||||||||||
Aanpak VRI' inclusief kleine fysieke maatregelen | V.Veiligh. | 2013 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 45 | 955 | 200 | 200 | 200 | 200 | 155 | 2020 | |||||||||||
Economisch investeringsfonds | V.Veiligh. | 2012 | 10.000 | 10.000 | 10.000 | 2012 | 2.912 | 7.088 | 1.400 | 1.400 | 1.400 | 1.434 | 1.454 | 2020 | |||||||||||
Verbreden de Meernbrug/ Meerndijk | V.Veiligh. | 2015 | 1.175 | 1.175 | 1.175 | 2015 | 900 | 275 | 275 | 2016 | Afsluiten bij jaarrekening 2016 | ||||||||||||||
Subtotaal Vervoersveiligheid | 20.708 | 500 | 21.208 | 5.000 | 26.208 | 11.224 | 17.676 | 5.643 | 4.191 | 2.800 | 2.834 | 2.209 | 0 | 0 | |||||||||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen categorie A | 527.495 | 15.100 | 542.595 | 33.399 | 575.994 | 331.904 | 292.205 | 76.966 | 96.805 | 53.031 | 40.857 | 4.204 | 568 | 3.782 | |||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen categorie B: | |||||||||||||||||||||||||
Herinrichting Nachtegaalstraat- Reigerstraat | Fiets | 2016 | 150 | 150 | 5.400 | 5.550 | 2016 | 0 | 5.550 | 300 | 300 | 4.950 | 2018 | ||||||||||||
Herinirchting Wittevrouwenstraat- Voorstraat | Fiets | 2017 | 5.000 | 5.000 | 2016 | 0 | 5.000 | 100 | 200 | 300 | 4.400 | 2019 | |||||||||||||
Westelijke stadsboulevard (MUW) | Bh / Auto | 2016 | 1.200 | 1.200 | 8.000 | 9.200 | 2016 | 0 | 9.200 | 1.200 | 4.000 | 4.000 | 2018 | ||||||||||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen categorie B | 1.350 | 0 | 1.350 | 18.400 | 19.750 | 0 | 19.750 | 1.600 | 4.500 | 9.250 | 4.400 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||
Totaal investeringen | 528.845 | 15.100 | 543.945 | 51.799 | 595.744 | 331.904 | 311.955 | 78.566 | 101.305 | 62.281 | 45.257 | 4.204 | 568 | 3.782 | |||||||||||